Thursday 7 June 2012

UniFi - jalurlebar untuk satu Malaysia

UniFi - jalurlebar untuk satu Malaysia
TM atau Telekom Malaysia adalah pembelak internet jalurlebar terpantas di Malaysia, jenama adalah UniFi . Jalurlebar UniFi adalah sejenis Jalurlebar Internet Berkelajuan Tinggi (HSBB - high speed broadband) yang disalurkan melalui rangkaian kabel gentian optik. Pakej UniFi yang ditawarkan kepada pengguna kediaman diberi nama VIP, iaitu bermakna perkhidmatan merangkumi, Video, Internet dan panggilan Telefon masing-masing.
Tiga jenis pakej disediakan oleh UniFi, iaitu VIP5, VIP 10 dan VIP20. Angka berikutan "VIP" menandakan kelajuan pakej tersebut, 5 Mbps, 10 Mbps dan 20 Mbps. UniFi adalah pembekal perkhidmatan internet jalurlebar terbesar di Malaysia berdasarkan bilangan pelanggan. Pada masa ini, lebih daripada 120,000 pengguna yang sungguh berpuas hati dan menikmati pengalaman jalurlebar internet amat pantas dan licin yang  didapati menerusi jalurlebar UniFi.  Dengan rangkaian gentian optik yang berleluasan, UniFi pasti akan terus menawarkan perkhidmatan jalurlebar internet berkelajuan tinggi untuk lebih ramai orang di seluruh Malaysia.
TM UniFi merupakan perkhidmatan jalurlebar berkelajuan tinggi perkhidmatan tunggal di Malaysia yang memberkaskan perkhidmatan panggilan telefon talian tetap dan juga TV melalui internet protokol (IPTV) HyppTV.

HyppTV dengan setaip langganan UniFi
Setiap pelanggan pakej jalurlebar UniFi boleh mengakses lebih daripada 40 saluran HyppTV. Selain daripada itu, 14 saluran TV akan disertakan secara percuma. Anda boleh mengemaskini langganan bulanan anda jika anda mahu akses kepada 23 saluran TV premium yang lain. Saluran TV premium berharga RM3, RM6 dan RM9 sebulan. Anda boleh memilih mana-mana saluran tv yang anda ingin masukkan ke pakej HyppTV  - IPTV anda.
Video On Demand (VOD) adalah satu lagi jenis  kandungan jenama baru yang merupakan sebahagian daripada HyppTV - IPTV dengan langganan UniFi. Pelanggan VOD boleh memilih bila-bila untuk menontoni siri televisyen dan / atau filem tanpa dihadkan kepada masa yang tertentu. Fi bulanan untuk langganan VOD adalah RM8 dan RM15 bergantung pada pakej dan siri/filem yang dilanggankan.
Secara ringkasan,  Pakej UniFi tidak hanya direkakan untuk menyediakan rakyat Malaysia dengan sambungan internet yang  sangat pantas dengan pelbagai pilihan multi-media. UniFi adalah juga perkhidmatan yang penting untuk memastikan pembangunan negara kerana ia akan menlenyapkan jurang digital untuk semua.

1 comment: